18 февр. 2011 г.

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМИЧНІ ОСНОВИ ПІДПРИЄМНИЦТВА. ЙОГО РОЛЬ В УКРАЇНІ.

План
1. Передумови переходу економіки до нової економічної концепції в ринкових відносинах.
2. Виникнення і суть ринкових відносин.
3. Структура ринку.
4. Шляхи і проблеми переходу України до цивілізованого ринку.

Передумовами переходу до ринкової економіки стало поглиблення кризи 1991 року:
1. Спад виробництва у всіх сферах народного господарства;
2. Зниження випуску товарів народного споживання;
3. Фінансова криза зі створенням дефіциту бюджету й емісією (це випуск грошей);
4. Втрата контролю між результатами праці і темпами росту продуктивності праці. Прибутки населення зросли більш ніж на 30% із випуском продукції на одну людину.
5. Погіршення валютного положення країни і погіршення платоспроможності.
6. Соціально- політична і духовна моральна криза.
7. Структурна криза, при якій утримується величезний військово-промисловий комплекс і роздутий апарат керування (це велике вкладення грошей).
8. Відставання сфери послуг і аграрного сектора від галузей важкої промисловості.

Виникнення і суть ринкових відносин.
Ринок виник тоді, коли з’явилися товари виробництва. Виробник робить товар не для себе.
На ринку при наявності грошей діє схема товар - гроші - товар. Якщо разрегульовані кредитно-грошові відношення, то підприємець не має можливості здійснити цивілізований обмін на ринку за формулою товарно-грошових відносин і це впливає на його прибуток.
По-перше, ринок впливає на виробника, тому що виявляє потреби товариства. На ринку з'являються ті товари, що пропонуються підприємцями. Через ринок споживачі впливають на виробництво. Ринок визначає попит і вартість товару.
РИНОК - це економічний простір, на якому відбувається обмін товару в залежності, яким потребам задовольняє ринок: місцевий, національний, регіональний, світовий.
По-друге, ринок, місце розташування ринку - це торговий зал, магазин, біржа, територія адміністративного ринку України. Мета нашого українського ринку створити умови для задоволення потреб.
По-третє, ринок - це система виробничих відношень між виробниками і споживачами, що укладаються в процесі купівлі-продажу, цим відношенням регулюється зміна вартості, попит, пропозиції грошового обігу.
У процесі функціонування ринку можуть бути 2 ринки:
 вільний - це де ціни укладаються відповідно до їхніх витрат;
 регульований - коли держава диктує бюджет для виконання соціальної програми і забезпечення населення предметами першої необхідності. Для цього в країні розробляються міри соціального захисту, введення в ранг законів. Це закони про доплату багатодітним сім'ям, організаціям, чорнобильцям, виплати пенсії, компенсації дітям, пільги на безкоштовний проїзд і т.д.
Ринок повинний бути соціальний і регульований.
Дальше->



Структура ринку.
Структура ринку визначається суб'єктами й об'єктами ринкових відносин.
Суб'єктами - виступають колективні, кооперативні підприємства, приватні фірми, спільні підприємства, іноземні фірми, різні заснування, організації і громадяни.
Об'єкти - це продукти праці, засоби виробництва, предмети споживання, послуги , житло, раб. сила , наукові ідеї, інформація, цінні папери, валюта.
З об'єктів і суб'єктів формується структура ринку. Ця структура ринку може бути розглянута по видах ринку.
Види ринку:
1. Споживчий ринок - магазини, ярмарки, сільські і міські ринки, аукціони. На споживчому ринку здійснюється прямування товарів від виробника до споживача, при чому 5% приймає безпосередньо споживач у виробника, а все інше через посередників. У умовах ринкових відносинах знижується кількість зловживань при розподілі фондів у зв'язку з роздержавленням і приватизацією підприємств, народженням підприємництва, скасуванню збиткових підприємств із державних фондів, новою кредитною і податковою політикою.
Ринок засобів виробництва в нових економічних умовах повинний перейти до оптової торгівлі по оптовій ціні.
2. Фінансовий ринок з'являється при нових ринкових відносинах. Фінансування буде здійснюватися за допомогою банківського кредиту.
3. Фондовий ринок включає ринок цінних паперів, кредитні ресурси і валюту. При випуску цінних паперів одержання суди від вкладника на декілька років або безстроково. Цінні папери - це грошові документи, що підтверджують право володіння і визначають відношення між особою який відпустив цінні папери і власниками, а також правила виплати дивіденду.
4. Ринок послуг. Види послуг - транспортні, юридичні, аудиторські і лізингові.
Інфраструктура ринку - це комплекс виробничих і невиробничих галузей і сфер діяльності, що забезпечують відтворення.
1. Біржа - це заснування, де відбувається купля- продаж або заключення договорів по усіх видах обміну.
Висновок угод - це функція посередника, члена біржі. Це агенти, брокери або ділери.
Біржі бувають товарні, фондові, раб. сила. Біржа діють відповідно до законам про біржі. Біржа встановлюють ціни, розробляють типові контракти на купівлю - продажі, з'ясовують попит на товар, роблять інформаційні і страхові послуги.
2. Товарний будинок - це спеціалізована фірма, що торгує одним товаром або групою однорідних товарів.
Функції комерційно-посередницькі, інженерно-консультаційні, транспортно-експедиторські, страхові. Товарні будинки створюються на основі акціонування.
3. Аукціон - це періодично відкриті торги, де продаються товари.
4. Роздрібна торгівля - це діяльність по продажі товарів і послуг для особистого некомерційного використання.
5. Оптова торгівля - це діяльність по продажі товарів тим, хто купує з метою перепродажу або фахового використання.
6. Аудиторські контори - вони здійснюють послуги по проведенню ревізій звітності на предмет відповідності нормативним правилам.
7. Лізинг - це спеціальна форма фінансування на придбання елементів основного капіталу. Лізингова контора одержує гроші від вкладників і передає їх інш.
8. Страхові товариства - захищають прибутки, а так само підприємців та комерційні структури від ризику.

Усі види ринків взаємозалежні і якщо відбувається порушення в одному з них, то відбувається збій у всій державі.
Структура має велику кількість суб'єктів - це виробники, посередники, споживачі.
Попит - це форма потреби забезпечена грошовою сумою. Попит повинний бути платоспроможним.
Пропозиція - це та кількість продуктів, що знаходиться на ринку або може бути доставлена туди.
Попит і пропозиція оперативно регулюють на коливання цін. Якщо ціни ростуть, те попит на споживчому ринку зменшується. При рості цін чинник
пропозиції збільшується до визначеної риси, тому що дає підприємцю додатковий прибуток. Ефективність роботи в розтині попиту і пропозицій регулюється поняттям еластичністі попиту. Коефіцієнт еластичності попиту - це відношення росту обсягів від попиту в % до зниження цін у % .

ШЛЯХИ І ПРОБЛЕМИ ПЕРЕХОДУ ДО ЦИВІЛІЗОВАНОГО РИНКУ

1. Еволюційний - поетапне впровадження ринкових умов напротязі 10 - 15 років.
2. Шлях шокової терапії - це одночасне упровадження всіх елементів ринку і веде до надзвичайної інфляції, безробіття і падінню виробництва.
3. Модель жорсткого регулювання - у ній з однієї сторони стимулюється розвиток підприємництва, а з іншої сторони заморожують «прибутки» населення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий